söndag 16 augusti 2009

Multibullan

På Cafét Sylvis Döttrar på Fårö har de en helt fantastisk bulle, som har allt på! I sommar fick jag äta min andra. I veckan blev jag grymt sugen på en sådan bulle. Nu är det ju ganska långt mellan Luleå och Fårö, och det kan ju kännas ltie slösaktigt att åka dit bara för att äta en bulle! Därför tänkte jag exprimentera lite i helgen och baka en egen... Detta blev resultatet:
Originalet.


Kopian.

Jag har inte gjort någon smörkräm, kändes lite mastigt just idag. Men med lite "mormors hosta" på har jag kommit en bit på vägen i alla fall...

3 kommentarer:

Susanne Snäll sa...

Grymt snygg! Den ser enormt god ut!

Anja och Jonas sa...

När bjuds det på sådana? När vi hämtar nybilen i Lule kanske?

Malin&Johan sa...

När kommer ni till Lule? Klart det bjuds, bara jag är hemma!