onsdag 16 april 2008

Packar om

Det är mycket resor nu. Kom precis hem från Borlänge och Ängelholm. Bodde på, ja det var nog så, det sämsta hotellrum jag har bott i i Sverige. Heltäckningsmatta, cigarettlukt i korridoren, toan så liten att den inte gick att stå i (jag hade i alla fall toa på rummet, det hade inte kollegan...), och en tv med grymt dålig bild. Blir inte något med Continental i Ängelholm!

Nu ska jag packa om väskan. Imorogn eftermiddag tar jag tåget till Kiruna. Jag ska åka tåg hela fredagen :o) Ett mättåg från Kiruna till Narvik och tillbaka till Kiruna. Allt i en del av min introduktion. Slipper jag bara vara åksjuk så kan det bli en riktigt trevlig arbetsdag! Sen åker jag upp till stugan. Ska bli skönt, mycket skidor tänkte jag att det ska bli i helgen. Låg och funderade på NM en av kvällarna på hotell. Fick många fjärliar i magen... Jag har inte åkt lika mycket skidor i år som i fjol.... Behöver hinna tränar lite drop innan jag kan slappna av!

Nästa vecka är jag hemma hela veckan. Då väntar tränarmöte, lite utbildning och ett frisörbesök. Kanske en sväng på stan efter frisören också. Kanske jag skulle stilla mitt dåliga samvete angående Luleå Alpina och min egen träning också.

Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Vad mäter ett mättåg?

Malin&Johan sa...

Det mättåget jag åkte mäter spårbredd, skjevning, spårhöjd, rälprofil och kontaktledning. Några gånger per år passerar den Kiruna. Den känns igen på att det står "mättåg" på vagnen.