fredag 6 februari 2009

Puder på Ormberget

I går kväll var det träning med de minsta på Ormbeget, eftersom det var kort med tränare, och jag var hemma, så var jag med. En skön kväll med decimeter djupt puder och snöstorm :o) Trots det kom 13 barn, ren och skär skidglädje! I min grupp fanns en tjej som inte kunde åka alls, men eftersom snön låg djup och bromsade farten och hon har bra balans kunde hon stå upp och åka rakt ner hela vägen... Mot slutet av kvällen hade hon fått till, åtminstone lite grann, det här med att svänga och bromsa. Skönt att höra att hon vill åka mera i slutet av träningen, vilken glädje att få känna att man har kommit på det! Har hon fått några timmar till innan nästa träning så är det säkert inga problem att hänga med de andra.

Idag är det äntligen fredag och helg. Som vanligt är helgen fulltecknad med After Work, tävling i Måttsund, Ikea och bio. Någon timme att relaxa hoppas jag kunna klämma in också.

By the way, det var inte roligt att lämna paradiset i söndags. Jag vill bara stanna kvar där, hänga runt i stugan, hänga runt i snön, och bara vara.

Inga kommentarer: