torsdag 29 januari 2009

Is på nacken

Igår var jag i Borlänge över dagen. Klev upp klockan 04:20 och var hemma igen klockan 23:20. Lång dag kan man säga. Det gick ganska bra ändå, men jag hade ingen bra start... På väg till flygbussen tog jag en liten genväg. Jag har inte tagit den vägen på några veckor, för jag har tänkt att det är halt. Strax över fem tyckte jag ändå att det var en bra idé. Och jag hade rätt. Det var halt. Jag skulle ta mig ner för en plogkant på ca en halv meter. Det vara bara det att det var ingen snö kvar. Allt hade packats ihop fint och var blank och fin is. Försökte ta det försiktigt, ställde ner en fot och när jag lyfte på den andra gled den första undan. Fort och neråt. Jag landade med huvudet i höjd med där jag satte ner foten. Det blev en bra smäll. En bil som precis körde förbi började sakta ner, så jag var tvungen upp på fötterna fort för att visa att jag var ok. När han körde vidare kunde jag ta mig åt huvudet och stöna ut min smärta. Hade lite ont i huvudet hela dagen, men det var inte så farligt. Värre är det nu med min stela nacke...

Imorgon åker jag till Katterjåkk och tapetserar sovrum. Och jag ska ha det skön också! Trevlig helg till er alla!

Inga kommentarer: